Level 1 certificatie

Level 1 certificering mag men High Power Raketten lanceren met een totaal geïnstalleerd impuls tot 640 n-sec.
Casco
De raket moet worden gebouwd door de flyer. Het berekende drukpunt moet aan de buitenzijde op de raket aangegeven zijn. De raket moet van "conventionele raket ontwerp" zijn. "Odd Rockets", waaronder vliegende piramides, schotels en vliegende spoelen zijn niet voor een certificatie-vlucht. De raket kan van een kit of van scratch gebouwd zijn. Scratch gebouwd raketten kunnen commercieel gebouwd componenten bevatten.
Recovery
Voor een certificatiepoging moet de raket aan een standaard parachute landen. Non-parachute recovery methoden (bijv tuimelen, helicopter, zweefvliegen, etc) zijn niet toegestaan voor de certificering vluchten. Als de raket maakt gebruik van dual recovery, kan de eerste recovery wel drogue-less of met een streamer, als main recovery maar wel gebruik maakt van een standaard parachute.
Motor
De certificatie vlucht moet uitgevoerd worden met een enkele, gecertificeerde H of I motor (getest totale impuls tussen 160,01 en 640,00 n-sec). Opgevoerde motoren  en / of geclusterde raketten mogen niet worden gebruikt voor certificering vluchten. De flyer wordt door het certificerende lid of een aangewezen vertegenwoordiger worden waargenomen tijdens de montage (indien een reload of hybride) en de voorbereiding van de motor.
Elektronica
Electronics zijn niet vereist voor niveau 1 certificering vluchten.
Certificering Flight
Level 1 Certificatie vlucht kan plaatsvinden op elk verzekerde lanceerdag. Degene die de certificatie uitvoert, het certificerend lid (de prefect, of een TAP lid) moet aanwezig zijn en getuige zijn van de certificatie vlucht. De raket moet op stabiele wijze opstijgen, De main parachute moet uitgeworpen worden en ontvouwen, en de raket moet op stabiele wijze landen aan deze parachute.  
Post-Flight Inspection
De raket moet worden voorgelegd aan de certificerend lid voor inspectie. Als de raket niet kan worden teruggehaald, maar wel ter plekke kan worden gecontroleerd (hoogspanningsleidingen, boom, enz. ..) is dit acceptabel.
Het certificerend lid
 zal de raket op overmatige schade te inspecteren. Van overmatige schade is sprake als de raket niet met een simpele reparatie op de lanceerdag dusdanig gerepareerd kan worden dat hij opnieuw gelanceerd mag worden. 
Schade veroorzaakt door over de grond slepen door de wind, zal niet leiden tot een non-certificering.
Non-certificering
De volgende zaken zullen leiden tot niet certificeren:
    - motor cato
    - te onstabiele vlucht
    - overmatig schade
    - geen recovery event of verwarde recovery systeem
    - raket vliegt buiten het gespecificeerde lancering gebied
    - losse onderdelen die naar naar beneden vallen.
    - schending van TRA veiligheidscode in verband met deze vlucht
    - Iedere andere legitieme reden van het certificerend lid.

Afdrukken E-mail

Level 2 certificatie

Level 2 certificering maakt flyers vliegen High Power Rockets met een totaal geïnstalleerd impuls tussen 640,01 en 5120,00 N-sec.
Schriftelijke Test
Het schriftelijk examen voor level 2 wordt voorafgaand aan een level 2 certificering vlucht worden doorgegeven.
Casco
De raket moet worden gebouwd door de flyer.
De raket wordt een weergave op de buitenzijde identificeren van de berekende drukpunt hebben. De raket moet van de "klassieke raketontwerp" te zijn. "Odd Rockets" met inbegrip van vliegende piramides, schotels en vliegende spoelen zal niet worden toegestaan ​​voor de certificering vlucht. De raket kan ofwel een kit of scratch gebouwd zijn. Scratch gebouwd raketten kunnen commercieel gebouwd componenten bevatten.
Recovery
Standard parachute herstel is vereist.
Non-parachute recovery methoden (bijv tuimelen, helicopter, zweefvliegen, etc) zijn niet toegestaan ​​voor de certificering vluchten. Als de raket maakt gebruik van dual recovery, kan de eerste recovery evenement via drogue-less of streamer, zolang de hoofd- of tweede event maakt gebruik van een standaard parachute.
Motor
De certificatie vlucht moet worden met een enkele gecertificeerde J, K, L of motor (getest totale impuls tussen 640,01 en 5120,00 N-sec).
Opgevoerd en / of geclusterde raketten mag niet worden gebruikt voor de certificering vluchten.

De flyer wordt door de certificerende lid of hun aangewezen vertegenwoordiger worden waargenomen tijdens de montage (indien een reload of hybride) en de voorbereiding van de motor.
Electronika
Electronics zijn niet vereist voor niveau 2 certificering vluchten.
Echter, voorafgaand aan een poging level 3 certificering, de flyer moet met succes ten minste één raket in de Level 2 impuls range vliegen met behulp van een elektronisch apparaat als het belangrijkste middel van recovery-systeem implementatie. Dit kan hun niveau 2 certificering vlucht of een latere vlucht te zijn.
Certificering Vlucht
Level 2 certificering vlucht kan plaatsvinden op elke verzekerd lancering.
De certificerende lid (dat wil zeggen Prefect, TRA Director of TAP-lid) moeten aanwezig zijn en getuige zijn van de certificering vlucht.
De verklarende lid moet de raket opstijgen getuigen in een stabiele wijze en dalen in gestabiliseerde wijze gecontroleerd door de recovery systeem.
Post-Flight Inspectie
De raket moet worden voorgelegd aan de certificerende lid voor inspectie. Als de raket niet kan worden hersteld, maar kan op zijn plaats worden gecontroleerd (hoogspanningsleidingen, boom, enz. ..) is dit acceptabel. De verklarende lid zal de raket op overmatige schade te inspecteren. Overmatige schade wordt geacht schade aan het punt dat als de flyer waren overhandigde een andere motor, de raket niet kon worden op het pad te zetten en weer veilig gevlogen. Schade veroorzaakt door de wind over de grond slepen zal niet leiden tot een diskwalificatie.
Non-certificering
Een van de volgende zal resulteren in het niet certificeren voor een certificeringsvlucht:
   
- motor cato
    -
overmatig schade
    - g
een recovery event of verwarde recovery systeem
    - r
aket vliegt buiten het gespecificeerde lancering gebied
    - o
nderdelen naar beneden niet om het herstel systeem bevestigd.
    - e
lke andere schending van TRA veiligheidscode in verband met deze vlucht
    - i
edere andere legitieme reden de certificerende lid acht voor non-certificering

 

Afdrukken E-mail