Level 1 certificatie

Level 1 certificering mag men High Power Raketten lanceren met een totaal geïnstalleerd impuls tot 640 n-sec.
Casco
De raket moet worden gebouwd door de flyer. Het berekende drukpunt moet aan de buitenzijde op de raket aangegeven zijn. De raket moet van "conventionele raket ontwerp" zijn. "Odd Rockets", waaronder vliegende piramides, schotels en vliegende spoelen zijn niet voor een certificatie-vlucht. De raket kan van een kit of van scratch gebouwd zijn. Scratch gebouwd raketten kunnen commercieel gebouwd componenten bevatten.
Recovery
Voor een certificatiepoging moet de raket aan een standaard parachute landen. Non-parachute recovery methoden (bijv tuimelen, helicopter, zweefvliegen, etc) zijn niet toegestaan voor de certificering vluchten. Als de raket maakt gebruik van dual recovery, kan de eerste recovery wel drogue-less of met een streamer, als main recovery maar wel gebruik maakt van een standaard parachute.
Motor
De certificatie vlucht moet uitgevoerd worden met een enkele, gecertificeerde H of I motor (getest totale impuls tussen 160,01 en 640,00 n-sec). Opgevoerde motoren  en / of geclusterde raketten mogen niet worden gebruikt voor certificering vluchten. De flyer wordt door het certificerende lid of een aangewezen vertegenwoordiger worden waargenomen tijdens de montage (indien een reload of hybride) en de voorbereiding van de motor.
Elektronica
Electronics zijn niet vereist voor niveau 1 certificering vluchten.
Certificering Flight
Level 1 Certificatie vlucht kan plaatsvinden op elk verzekerde lanceerdag. Degene die de certificatie uitvoert, het certificerend lid (de prefect, of een TAP lid) moet aanwezig zijn en getuige zijn van de certificatie vlucht. De raket moet op stabiele wijze opstijgen, De main parachute moet uitgeworpen worden en ontvouwen, en de raket moet op stabiele wijze landen aan deze parachute.  
Post-Flight Inspection
De raket moet worden voorgelegd aan de certificerend lid voor inspectie. Als de raket niet kan worden teruggehaald, maar wel ter plekke kan worden gecontroleerd (hoogspanningsleidingen, boom, enz. ..) is dit acceptabel.
Het certificerend lid
 zal de raket op overmatige schade te inspecteren. Van overmatige schade is sprake als de raket niet met een simpele reparatie op de lanceerdag dusdanig gerepareerd kan worden dat hij opnieuw gelanceerd mag worden. 
Schade veroorzaakt door over de grond slepen door de wind, zal niet leiden tot een non-certificering.
Non-certificering
De volgende zaken zullen leiden tot niet certificeren:
    - motor cato
    - te onstabiele vlucht
    - overmatig schade
    - geen recovery event of verwarde recovery systeem
    - raket vliegt buiten het gespecificeerde lancering gebied
    - losse onderdelen die naar naar beneden vallen.
    - schending van TRA veiligheidscode in verband met deze vlucht
    - Iedere andere legitieme reden van het certificerend lid.

Afdrukken E-mail